דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקי מסוקים 

מאת    [ 28/11/2009 ]

מילים במאמר: 1078   [ נצפה 2649 פעמים ]

כללי
אז מה זה בעצם - סקי מסוקים זה סוג של גלישת אופפיסט כאשר למסלולים מגיעים באמצעות מסוקים
ולא דרך מעלויות רגילות. זו בעצם הגלישה הטבעית ביותר במקומות שלא ניתן להגיע בדרכים סטנדרטיות .
רוב גולשי ה Heli מחפשים תנאי גלישה ספציפיים שיספקו להם תחליף ראוי לגלישה הסטנדרטיות
הקיימת באתרי הסקי השונים, גולשים אלו מחפשים שלג עמוק במיוחד , מסלולים ארוכים, גלישה
בין עצים ,ירידות תלולות ומסלולים טכניים ומאתגרים במיוחד .

מקומות
Heli התחיל להיות פופולארי כבר משנות ה 60 בקנדה, ארה"ב, אירופה ואפילו נפאל, אך קנדה
שולטת ב90% מנתח שוק זה.
שטחי הגלישה מגוונים ויכולים להשתנות מקרחונים באלפים הגבוהים , לגלישה בין עצים, אורך
המסלולים יכול להגיע גם ל 3 קילומטר אנכית אבל הממוצע של מסלול הוא 700 מטר אנכי . לכל אתר
יש את מאפייני הגלישה שלו בהתאם לטופוגרפית ההר , לדוגמא באלסקה אין סקי בין עצים מכיוון שהעצים
נמצאים בנקודות נמוכות מידי אך המדרונות שם תלולים במיוחד שלא כמו בקנדה שיש שבה תוכלו למצוא
עצים בשפע ,שלג מוגן מרוחות, ראות טובה (במיוחד במזג אויר סגרירי) ומסלולים מאתגרים.
Heliskiing יכול להתרחש במקומות מרוחקים שקשה מאוד להגיע אליהם אבל אסור לשכוח שטיסה
במסוק זה לא דבר זול ,במיוחד אם טסים רחוק,צריך לקחת את נושא מרחק הטיסה בחשבון במהלך תכנון
הטיול מכיוון שככול שהטיסה ארוכה יותר כך הטיול יהיה יקר יותר .
U.S., Canadian ומספר מפעילים נוספים מטיסים את המסוקים שלהם כאילו היו "מעליות" הם מטיסים את
הגולשים למקומות הטובים ביותר 5-12 פעמים ביום .לעומתם המפעילים האירופאים מפעילים את המסוקים
כאילו היו "מוניות" , מטיסים את הגולשים למיקום גבוהה מנחיתים אותם ומכאן ועד למטה הגולשים
באחריות עצמם . כמות הגולשים בטיסה אחת נעה בין 4 ל 12 תלוי בגודל המסוק .
בקנדה המפעילים מציעים חבילות פרטיות בין יום לשבוע ימים . ברוב הקבוצות יש מדריך מוסמך ועוזר .
למעשה כמעט בלתי אפשרי לשכור מסוק ללא מדריך מוסמך -UIAGM כמובן שלא מומלץ לגלוש ללא מדריך מיומן.
גלישת Heli מסודרת מאוד יש רגולציות מאוד נוקשות באירופה ובקנדה אשר מגדירות היטב איפה ניתן לנחות ,
איפה ניתן לגלוש בלי לפגוע בטבע ובלי לפגוע באיכות החיים של התושבים שגרים בסמוך .

ממריאים
המסוק ממתין בדרך כלל במקום פתוח בכפר או במנחת מסודר , הטייסים האירופאים די אגרסיביים ונוטים לנחות
איפה שבא להם לא משנה אם המקום צר או בתוך איזה כפר . הגולשים עולים למסוק מניחים את הציודים בתוך
סל ציוד ולאחר מכן ממריאים לאזור הנחיתה המיועד על ההר .
כאשר מגיעים לאזור הנחיתה המסוק אינו נוגע בקרקע אלא "פורק" את הגולשים על ציודם קרוב לקרקע אך
ללא נגיעה בקרקע , זה בטוח יותר לפרוק את הגולשים בצורה כזו מכיוון שזה מפחית את כמות השלג
שעף לכיוון רוטור המסוק בזמן שהגולשים יורדים , מוריד את כמות השלג שעף לכל עבר , מגביר את
הראות ומוריד את הבלבול שיכול להיות כאשר מורידים את ציוד הגלישה .
המדריך מוריד את ציודי הגלישה ומניח אותם על הרצפה ליד הגולשים , הגולשים מתרחקים מהמסוק ,
ומחזיקים בציודים שלהם בצורה שפופה עד שהמסוק מתרחק מספיק והשלג שעף באוויר כבר לא מפריע להתנהלות.
לאחר שנוחתים ומתארגנים לא מתחילים לגלוש למטה יש להישמע להוראות המדריך ולגלוש אחריו ,
המדריך מכיר את ההר היטב ולכן הוא יודע איך להימנע ממקומות מסוכנים וממקומות שמיועדים למפולות כמו כן הוא
יודע איפה השלג הטוב ביותר לגלישה בתנאי מזג האוויר הנוכחי .
המדריך יסמן לכם באיזה צד לגלוש וממה להיזהר על מנת שלא תגרמו למפולת , תיפלו מאיזה צוק או שתכסו את החבר
שלכם בטעות  . כמובן שיש מקומות שאפשר להתפצל ולגלוש במקביל לקבוצה ולהנות מהשלג הבתולי שאף אחד
לא גלש בו עדיין .

תנאים
קחו בחשבון שגלישה כזו יכולה לנוע בין גלישה כייפית בשלג עמוק ללא מאמץ מיוחד למוגלים קרחיים ועד שלג קשה
עם רוח ישר לפנים . התנאים משתנים מגלישה לגלישה וזה תלוי ברוח בשמש .
מדריך בעל ניסיון רב והניידות בעזרת המסוק מאפשרים לבחור את המסלולים בצורה שקולה לפי מזג האוויר
ואישורי הנחיתה שיש למפעיל .
ברור שכל מי שבא לגלוש Heli רוצה לגלוש בכיף ולא להתאמץ יותר מידי אבל זו לא גלישה קלה צריך לעבוד קשה
על מנת להינות .
תנאי הגלישה משתנים במהלך השנה התנאים הטובים ביותר הם בתחילת החורף כאשר קר מאוד . חלק מהגולשים דווקא
מעדיפים את הגלישה בתחילת האביב מכיוון שהימים יותר ארוכים הטמפרטורות מעט גבוהות יותר והשלג נמס
מהר יותר ויש פחות קרח .

סגנונות וטכניקה
הסגנון הקנדי דומה מאוד לdownhill ski לא צריך טכניקת גלישה מיוחדת ,צריך לדעת לגלוש בצורה טובה במסלולים רגילים
וזה בד"כ מספיק לעומת זאת הסגנון האירופאי קצת יותר אתגרי ודורש לפעמים גם טיפוס עם ציוד הגלישה ולפעמים אפילו
טיפוס חבלים וציוד טיפוס נוסף .
גולש Heli צריך לדעת להסתדר בכל תנאי שטח ולדעת לרדת מההר בכל סוג של שלג .
יכולת לזהות מפולת תמיד מועילה אבל תפקידו של המדריך למנוע מכם להגיע למצב שתגרמו למפולת ע"י בחירת המסלולים
בצורה שקולה והדרכה צמודה .

ציוד
משדר למפולות שלג זה הדבר החשוב ביותר. המשדר נמצא על גופכם ובמידה ואתם נעלמים בתוך השלג המשדר מספק
אינדיקציה למיקומכם ומאפשר למצוא אתכם .
בגדים שמתאימים לטמפרטורות שמתחת לאפס יש להקפיד על שכבות ביגוד , משקפי גלישה , כובע , כפפות וכל ציוד
נוסף שאתם רגילים לגלוש איתו , יש חברות בקנדה שלא מאפשרות תיק גב בד"כ מאפשרים למישהו אחד להביא תיק
קטן שמכיל חלקי חילוף לציוד הסקי .
מגלשיים רחבים שמיועדים ל off-piste ולשלג עמוק הם רחבים יותר ונמצאים בשימוש בד"כ ע"י גולשי ה Heli היתרון
שלהם שהם פחות מעייפים , יותר קל לגלוש איתם ומבזבזים פחות זמן בלחפש אותם כאשר הם נופלים מהרגל .
כמו כן הם גם יותר בטוחים ומורידים את ההסתברות לפציעה .

לסיכום
טיולי Heli Skiing עשויים להיות יקרים מאוד , מחיר לטיול כזה יכול לנוע בין 2000$ ל – 10000$ .ישנם גם
טיולי יוקרה הכוללים מסוק פרטי , בקתה פרטית או חדר במלון יוקרתי טיולים אלו יכולים לעלות מעל 10000$ .
בטיול Heli Skiing ניתן לצפות ל 5 עד 12 גלישות ביום, מדריך הטיול ידאג כל הזמן לקחת אתכם למסלולי הגלישה הטובים ביותר
גלישה זו היא חוויה מעולם אחר מומלץ מאוד להתנסות בגלישה זו במידה ואתם גולשים טובים שכל מה שרשום בכתבה זו מדבר אליכם .

בטיחות
הסכנה העיקרית ב Heli Skiing היא סכנת מפולת שלגים, מפעלי טיולי Heli Skiing מיומנים ומעסיקים מדריכים
וטייסים מנוסים היודעים להעריך את מצב השלג, יציבות השלג וסכנת מפולת שלגים. המפעילים עצמם לעיתים מפוצצים
חלקים מההר ליצירת מפולת מבוקרת במקומות מסוכנים.
ישנם טיולי Heli Skiing הכוללים גם שימוש בחתולי שלג כאשר תנאי השלג לא מאפשרים טיסה במסוק .
רוב הטיולים כוללים את המשדר ואת חפירה ומספקים הדרכה כיצד להתנהג בזמן מפולת ואיך להשתמש בציוד .
יש חברות שמציאות ציוד מיוחד להישרדות בזמן מפולת כמו כדור אויר למפולת ועוד .
ישנם סיכונים נוספים בגלישה כגון נפילה על עץ , נפילה מצוק ונפילה על סלע בולט כמו גם לא עלינו התרסקות של מסוק .

 

  תהנו צוותSNOWPORTAL      


 פורטל סקי וסנובורד


סקי


סנובורד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב